Az elismervényünk. Köszönjük minden résztvevőnek!


Európai Kód Hét
European CodeWeek 2017


2017. október 9-13-ig

A tavalyi évhez hasonlóan idén is regisztráltunk saját projekttel az Európai Kódhétre!!
5-6. osztályban a Scratch online progamozó felülettel ismerkedünk, ott gyakorolunk, fejlesztjük programozási képességeinket.
7-8. osztályban a JavaScript lehetőségeivel foglalkozunk. Akik jártak már a W3schools online felületén, tudják, hogy nem érthetetlen vagy elérhetetlen senki számára sem a programozás alapjainak megismerése, és akármelyik böngésző remek hátteret ad úgy a formázásra html-kódban, stílusbeállításokra css-ben, mint egyszerűbb eseményeket modellező programok írására JavaScriptben. Minél hamarabb kerülnek közel a gyerekek ezekhez a fogalmakhoz, annál inkább felkészültek lesznek a jövőben az egyre több helyen követelményként megfogalmazódó ismerethalmazból, mely a kódok és programozási technikák körét jelenti.
A hét elteltével a legjobb ötletek gazdái jutalmat kapnak!

Feladatok 5-6. osztálybanFeladatok 7-8. osztályban
A Sctratch online felület megismerése
Feltételek adása
Vezérlési szerkezetek
Események kezelése
Esztétikus megoldások
A JavaScript megjelenítése
Szintaktikai alapfogalmak
Adatbemenet, feldolgozás,
eredménymegjelenítés
Stílus tulajdonságok elérése



Változatfelismeréses mintafeladat – A 7.d-ben egy olyan sablonfeladat megtervezését és egy ahhoz tartozó minta elkészítését tűztük ki, amelyben megkülönböztető leírások után teszt-szerűen két hasonló fogalmat/tárgyat/elemet kellett tudni megkülönböztetni. A feladatnak html, css formázási és egy JavaScript-es értékelő modulja volt.

Az Európai Kódhét alkalmbából tartott kitüntetett óra célja a kód-szerű gondolkodás fejlesztésén kívül az volt, hogy átlássák a tanulók, hogy a sablon ebben a formában bármely tantárgy vagy szakterület egy-egy ismereti egységének tesztelésére alkalmas lehet, lehet növelni a kérdések, helyes válaszok, előre megadott ismertetők számát párhuzamosan az ellenőrző egységekkel, melyek azonnali visszajelzést adnak a felhasználó felé.

Az ellenőrző egység mutatta be a JavaScript interaktivitását a weboldalon, egy egyszerű, de hatásos esemény-kezelés alapszintjén.

Ebben asz osztályban a Naprendszer két bolygójának megkülönböztetését választottuk, míg máshol vágócsőrű madaraink szerepeltek, megint máshol az afrikai vadkutyákról készítettek feladatot tanulóink. Alább bemutatunk egy teljes feladatmegoldást.

A kódot a w3schools online felületén készítettük el, ott is teszteltük, majd a Notepad++-ba másolva mentettük el az iskolai szerveren tárolt tanulói portfólióba.

Szövegformázások a html kódban – Alsóbb, 5. osztályban a html kód szövegformázási lehetőségeivel foglalkoztunk, a tanulók itt is megbarátkoztak az online kódírással, és az azonosidejű futtatás mindnyájuk számára nagy élményt jelentett és további ösztönzést is, hogy akár otthon is próbálgassák a különféle elemek tulajdonságainak változtatását, elhelyezkedésük paramétereinek beállítását.

Itt gondot okozhatott volna a kód elmentés lehetőségének hiánya, de szerencsére újabban a w3schools online szerekesztő felülete egy save code linket felajánl, így ki lehetett másolni és egy szöveges fileba beillesztve későbbi megnyitás és továbbszerkesztésre is lehet gondolni.

A szöveg beírása, funkció szerinti elrendezése, színének, méretének, díszítettségének a meghatározásában, a variációs lehetőségek feltérképezésében együtt gondolkodtunk, aztán az oldal általános tulajdonságainak beállítása került elő, ahol a kódban megadott illetve a html5-ben név szerint is megadható színvariációkat próbálgattuk.

Vissza az elejére