KORREPETÁLÁS

FELNŐTTKÉPZÉS

WEBTECHNIKÁK

ADATBÁZISOK

Informatika tanulás - Újlak 2019/20 - 7. osztály

NyitólapIskola honlapjaDigitális témahetekElérhetőség

Tudnivalók az otthoni informatika tanuláshoz!

Kedves Szülők és Diákok! A digitális oktatás számunkra egyáltalán nem újdonság, mert ezt a dplatform.hu-s felületet évek óta haszználjuk. Ahogy látjátok hétről hétre ki lesznek ide írva az arra a hétre vonatkozó feladatok, beadandók (a füzetet ebben a tanrendben nem használjuk). Beszámolás a tanultakról egy kisebb vagy nagyobb tanulási egység végén lesz, teszt formájában.
Az a kérésem, ha lehet, aznap, amikor informatika órája lenne, mindenki akkor foglalkozzon a feladattal, olvassa el az új anyagot, illetve gyakoroljon a megadott módon.
FIGYELEM! Kedves Szülők és Diákok!
Kérek mindenkit, aki ellátogatott erre az oldalra, az alábbi linken - névvel és az osztály megadásával JELENTKEZZEN BE, hogy lássam, hogy foglalkozott az anyaggal. Azokról, akik ezt huzamosabb ideig nem teszik meg, listát kell készítenem az iskolavezetés számára!
Figyelmeztessétek egymást! Mindenki jöjjön!


Bejelentkezés
Ha valakinek bármilyen problémája van, a fenti elérhetőségre kattintva e-mailen üzenhet.
Természetesen, aki e-mailen bármi okból megkeresett, nem kell külön még be is jelentkeznie!
Köszönettel, Dombi Tibor, informatikatanár




Fejlesszük tovább a múltheti grafikont!
Adjunk címet, és értelmezzük adatokkal, amelyek megjelennek az SVG ábránkon!

Vegyük észre, hogy a pontok megadásánal most kis l betűt használtunk, ami abban más, mint a múlt heti, hogy nem abszolút x,y értéket ad meg, hanem az előző ponthoz képest az eltérést, vagyis mindig 50-nel jobbra és az y aszeint fel (minusz) vagy le ahogy változik az érték.
Ha kész a grafikon vonala, az új szövegeket text parancsba kell tennünk, természetesen az elhelyezkedéssel, és egyéb tulajdonságokkal!
Látható, hogy a grafikon címe (LÉGSZENNYEZÉS) árnyékkal is van díszítve, azt a style-ban adtuk meg, persze az csak úgy működik, ha adunk neki azonosítót (id).

Feladat! A kódból kihagytam azt a két sort, amely szintén text parancsban a két jobb fölső feliratot, a nitrogén dioxid köbméterben mért mennyiségét illetve a legmagasabb értéket mutatja. Készítsd el a hiányzó két parancssort és küldd el vagy az egész kódról a képet, vagy csak a hiányzó két sort e-mailben!
FONTOS!
Ezek a feladatok, ha külön nem mondom, természetesen nem kötelezőek - gyakoroljatok a TryItYourself-ben - ugyanakkor, aki 5-ös-re pályázik az év végén, nyilván neki muszáj minen héten az adott feladatot megcsinálnia és elküldenie e-mailben.
Egy kis segítség! Látjátok, hogy a képletnél és a mértékegységnél egy felső indexben kisebb számmal látható kettes és hármas, azt úgy kell csinálni, hogy

vagyis és jel, sup2 valamint pontosvessző. A másiknál sup3.

Várom és regisztrálom a megoldásokat!




Kedves Diákok! Szíveskedjetek az alábbi linkre kattintva bejelentkezni, lássam, ki járt itt!
Bejelentkezés


A Digitális Témahét projektünk témája: a levegő!
Más tantárgyakból is találkozni fogunk ezzel a fogalommal a héten. Megismerjük a levegő összetételét, a légzés működését, a légszennyezés káros hatásait, és módszereket arra, hogy hogyan tudjuk csökkenteni a városok levegőjének szennyezettségét!

Informatikai feladatunk: Készítsünk SVG-ben diagramot a légszennyezési adatokból!

A levegőszennyezettség egyik fontos adata, hogy mennyi káros anyagot tartalmaz egy köbméter levegő, ezt Budapest különböző pontjain mérik, hozzánk legközelebb a XVIII. kerületi mérőállomás van, ennek elmúlt 10 napban mért, egyik káros anyagra, a nitrogén-dioxidra * vonatkozó adatait láthatjuk mikrogramban déli 12-kor. (Forrás: levegominoseg.hu)



Kérdés az 5-ösért: Mért kellett a style-ban a transformmal megfordítani a diagramot?
A Digitális Témahét szorgalmi feladata: készítsd el az ábrát a w3schools Try It Yourself kétablakos felületén! Készíts róla printscreent vagy fényképet és küldd el a fent megadott emailre! (Elérhetőség)

*A (nitrogén-dioxid) NO²
Tulajdonságai: Az NO² vöröses-barna, szúrós szagú, savas kémhatású gáz. Nagyon reakcióképes, erősen oxidáló, korrozív hatású. A levegőnél nehezebb, vízben rosszul oldódik.
Élezünkre való hatása: Huzamos hatás tünetei: az NO² csökkenti a tüdő ellenálló képességét a fertőzésekkel szemben, súlyosbítja az asztmás betegségeket, gyakori légúti megbetegedéshez, idővel pedig a tüdőfunkció gyengüléséhez, vérkép elváltozásokhoz vezethet.
Honnan került a levegőbe? A NO² főleg a fosszilis tüzelőanyagok (szén, földgáz, kőolaj) elégetéséből származik, különösen a járművekben használt üzemanyagból. A városokban kibocsátott NO² 80%-át adják a gépkocsik.


Olvasnivaló a levegőszennyezésről



SVG alakzat animáció

Feladat: Készítsd el az animációt más alakzattal! (Lejjebb a Webgrafika anyagban találsz!)
☞ Óriási lehetőség! Szorgalmi 5-öst szerezhetsz! A feladatmegoldásodról készíts printscreent vagy másold át az emailszövegbe a kódot és küldd el a fenti elérhetőségre! vagyis ide: Email

Try It Yourself!



Alapfogalmak
A webprogramozásban háromféle kódot használunk: A weboldal működéséhez szükség van egy html file-ra, egy web szerverre (tárhelyre), és egy böngészőre, ami a felhasználó gépéről internet kapcsolaton keresztül kapcsolódik ehhez a szerverhez.

Digitális tárhelyek

Kevés a tárhely
Tovább >>

File-ok és mappák

Adatok a számítógépen
Tovább >>