KORREPETÁLÁS

FELNŐTTKÉPZÉS

WEBTECHNIKÁK

ADATBÁZISOK

Informatika tanulás - Újlak 2019/20 - 6. osztály

NyitólapIskola honlapjaDigitális témahetekElérhetőség

Tudnivalók az otthoni informatika tanuláshoz!

Kedves Szülők és Diákok! A digitális oktatás számunkra egyáltalán nem újdonság, mert ezt a dplatform.hu-s felületet évek óta haszználjuk. Ahogy látjátok hétről hétre ki lesznek ide írva az arra a hétre vonatkozó feladatok, beadandók (a füzetet egyelőre most elfelejtjük...). Beszámolás a tanultakról egy kisebb vagy nagyobb tanulási egység végén lesz, teszt formájában.
Kérek mindenkit, hogy amikor informatika órája lenne, akkor foglalkozzon a feladattal, olvassa el az új anyagot, illetve írja le a füzetbe, ami ki lesz jelölve.
FIGYELEM! Kedves Szülők és Diákok!
Kérek mindenkit, aki ellátogatott erre az oldalra, az alábbi linken - névvel és az osztály megadásával JELENTKEZZEN BE minden alkalommal, hogy lássam, hogy foglalkozott az anyaggal. Azokról, akik ezt huzamosabb ideig nem teszik meg, listát kell készítenem az iskolavezetés számára!
Figyelmeztessétek egymást! Mindenki jöjjön!


Bejelentkezés
Ha valakinek bármilyen problémája van, a fenti elérhetőségre kattintva üzenhet.
Természetesen, aki e-mailen bármi okból megkeresett, nem kell külön még be is jelentkeznie!
Köszönettel, Dombi Tibor, informatikatanár




Fejleszzük tovább a múlt heti grafikont, tegyünk bele animációt és értelmezzük a látványt,
címadással és forrásmegjelöléssel!
1 2
3
Feladat önállóan: Készítsétek al a másik két vonal animációját (azonosítók lin2 és lin3, és #lin2 #lin3 az animációbeállítás a style-ben!)
Küldjétek el a megoldást az elérhetőségre kattintva emailben, a printscreent vagy a képernyő fotóját!
KÉRDÉS: Kötelező ezt megcsinálni?
VÁLASZ: Természetesen, nem (hurrá!), DE! - gyakorolgassatok, kísérletezgessetek a TryItYourself-ben, és aki ötöst szeretne az év végén, annak azért erősen ajánlott ezeket a heti feladatokat folyamatosan elküldeni!




Kedves Diákok! Szíveskedjetek az alábbi linkre kattintva bejelentkezni, lássam, ki járt itt!
Bejelentkezés


A Digitális Témahét projektünk témája: a levegő!
Más tantárgyakból is találkozni fogunk ezzel a fogalommal a héten. Megismerjük a levegő összetételét, a légzés működését, a légszennyezés káros hatásait, és módszereket arra, hogy hogyan tudjuk csökkenteni a városok levegőjének szennyezettségét!

Informatikai feladatunk: Készítsünk SVG-ben diagramot a légszennyezési adatokból!

A levegőszennyezettség egyik fontos adata, hogy mennyi káros anyagot tartalmaz egy köbméter levegő, ezt Budapest különböző pontjain mérik, hozzánk legközelebb a XVIII. kerületi mérőállomás van, ennek elmúlt 10 napban mért, egyik káros anyagra, a szén-monoxidra vonatkozó adatai mikrogramban déli 12-kor. (Megtalálható: levegominoseg.hu)
Mi az a szén-monoxid? A CO színtelen, szagtalan, vízben kevéssé oldódó gáz.
Hogy kerül a levegőbe? Emberi tevékenységből: fosszilis tüzelőanyagok tökéletlen égésénél, erőművekből, gépjármű közlekedésből, lakossági fűtésből.
Milyen hatása van? A CO emberre, állatra egyaránt rendkívül mérgező.
A második vonal 10 pixellel lejjebb indul és 371 pixel hosszú lesz! stb...


A Digitális Témahét szorgalmi feladata: készítsd el az ábrát a w3schools Try It Yourself kétablakos felületén, legalább 5 értékkel, különböző színekkel! Készíts róla printscreent vagy fényképet és küldd el a fent megadott emailre! (Elérhetőség)
Olvasnivaló a levegőszennyezésről



Ismételjünk!
Hogyan hozhatunk létre SVG vonalas animációt?

Feladat: Változtasd az animáció értékeit!

Try It Yourself!



Alapfogalmak
A webprogramozásban háromféle kódot használunk: A weboldal működéséhez szükség van egy html file-ra, egy web szerverre (tárhelyre), és egy böngészőre, ami a felhasználó gépéről internet kapcsolaton keresztül kapcsolódik ehhez a szerverhez.

Adattárolás

Adattárolók és működésük
Tovább >>

Hogyan működik?

A számítógép részei
Tovább >>