Informatika tanulás - Újlak 2018/19 - 5-6. osztály

E-füzet7-8. osztályIskola honlapjaDigitális témahetekSegédletElérhetőség

Október, a programozás ideje
Az Európai Kódhét alkalmával megtanulunk néhány programozási technikát, amelyekkel egyszerűen tudunk működő játékokat létrehozni, kipróbálni, megismerjük a működésüket és megtanuljuk megváltoztatni is ezeket. A Scratch programozási felülete éppen erre jó, a blokkprogramozás előre elkészített elemekből segít felépíteni egy komplex játékot.

Emellett a html kódokkal is megismerkedhetünk vagy akikkel már megismertük felidézzük a tanultakat és új lehetőségeket és felfedezünk a digitális írástudás, tartalomelőállítás világában.

Scratch 2
A programozási elemek blokkokba szervezését használó Scratch felület segített megismerni és gyakorlatban kipróbálni egy egyszerű játék programozásának menetét, amit később az elemek és tulajdonságaik változtatásával illetve a kiegészítő lehetőségek kipróbálásával, kísérletezéssel egészítettünk ki.

Később a Scratch hang effektjeinek hozzáadását gyakoroltuk, a hangbeállítások variálásával.

doga, október

Adattárolás

Adattárolók és működésük
Tovább >>

Hogyan működik?

A számítógép részei
Tovább >>